Hej allesammans, nu är vi inne i mars månad och det närmar sig säsongspremiär. Vi arbetar med att förbättra kommunikationen mellan kansliet och alla ledare i föreningen, ett led i detta innefattar att vi kommer att börja skicka ut månadsvisa ledarnyheter via hemsidan med information som vi anser att ni bör ta del av. Det kan handla om allmänna saker som händer i föreningen eller annat som berör er som ledare.
Vi hoppas att ni kan lägga några minuter på att läsa igenom detta vid tillfälle.
Kioskansvariga och kioskschema
Nu när pandemin har lagt sig är det dags att starta i gång kioskverksamheten på Söndrums IP. Nytt för i år är att vi kommer att stänga kiosken som idag är belägen på innegården, kioskverksamheten kommer istället att ske i den nya kiosken på fältet samt ytterligare en ny kiosk som tillkommer mellan plan A och B. Oscar sitter och planerar kioskschemat i skrivande stund och innan det skickas ut behöver han få in en kontaktperson för respektive lag.
Ni Skickar denna information till Oscar på oscar.carlson@astrio.nu senast nu på söndag den 13 mars.
Hallarna cupen
Hallarna cupen kommer att genomföras lördag 23:e april på Söndrums IP. Vi eftersöker frivilliga som kan tänka sig att hjälpa till under cupen. Hör av er om ni skulle vara intresserade. Ni kan läsa mer om Hallarna cupen genom att klicka på följande länk: https://www.astrio.nu/sida/?ID=262938
Tisdag 22 mars, BKA Herr – HBK U21
Vi påminner om att våra herrar spelar tisdag 22:e mars mot HBK på Söndrums konstgräs från 17:30 – 20:00. Således uteblir träningarna efter 17:30 denna kväll. Vi ser gärna att så många som möjligt tar tillfället i akt och tittar på matchen.
Hemmamatcher på IP
Så fort alla spelscheman är släppta av Hallands FF behöver ni sätta fart med att kontakta era motståndare för att sätta speldatum och avsparkstider. Ni bokar in alla era matcher i vårt bokningssystem boka.se där ni bokar plan, ha i åtanke att det inte är ok att spela hemmamatcher på träningstider utan dessa spelas på helger.
Mer information kring hur bokningssystemet fungerar och så vidare finns att läsa på hemsidan, läs mer genom att klicka på följande länk: https://www.astrio.nu/sida/?ID=285979
Utöver ovan så ser vi gärna att ni i så stor utsträckning som det är möjligt lägger era matcher på tider där det inte krockar med dam och herrlagets hemmamatcher. Detta är dels för att logistiken på IP ska fungera så smidigt som möjligt, dels för att vi vill att ni som ledare men även våra barn och ungdomar ska ha möjligheten att gå på hemmamatcherna (ledare & spelare har fritt inträde).
Dokumentfliken ledarsidan
På hemsidan under fliken ”ledare” finns det en underrubrik som heter ”Dokumentbank”. Vi arbetar för tillfället med att uppdatera denna med aktuella dokument och mallar som är nödvändiga för er att ha tillgång till.
Det som vi har laddat upp idag som kan vara bra att veta är:
Mall PP f möte
Det finns en färdig powerpoint mall som ni kan använda till era föräldramöten. Skulle ni vilja kommentera med egna slides i den går det förstås alldeles utmärkt att redigera utifrån tycke och smak.
Bokning olearys (faktureringsunderlag)
Om ni ska boka en lagaktivitet på O`Learys så behöver ni skicka in ett underlag till dem innan bokning. Denna mall finns nu på dokumentsidan och det är ni som ansvarar för att denna skickas in. Har ni frågor kring detta kan ni mejla Oscar.
SportAdmin ledarapp/medlemsapp
Vi påminner om att ladda ner SportAdmin appen och uppmana föräldrarna att använda den. Läs mer genom att klicka här: https://www.astrio.nu/nyheter/?ID=21063&NID=881014
Vi har även laddat upp en manual för medlemsappen respektive ledarappen i dokumentbanken.
Fogis
HFF kommer under 2022 att bötfälla lag som ej fyller i Fogis (500 kr). Detta gäller för spelform 7v7 och uppåt. Vi uppmanar er att tidigt uppdatera era lag i fogis. Behöver ni hjälp med inlogg m.m. får ni gärna höra av er till oss. Vi har dubbelkollat med förbundet och det räcker att ni fyller i den digitalt. Således behövs ej den fysiska lappen som vi tidigare kommunicerat. För lag som spelar 11v11 rekommenderar vi att ni tar med lappen i fysiskt form eftersom vissa utav er spelar i serier som administreras av andra förbund.
Vi ser gärna att ni testar att lösa detta själva först. Det finns även två manualer som kan vara bra att kolla igenom.
Föräldramöten
Vi vet att många lag planerar att ha föräldramöten inom en snar framtid vilket vi tycker är väldigt bra. Vi vill därav påminna er om vissa informationspunkter från föreningen som vi vill att ni tar upp på dessa möten, detta för att föräldrarna ska få informationen muntligt och inte bara via mejl från oss.
Det första vi vill att ni påminner föräldrarna om är att vi även i år kommer att sälja Sportlotter (10 lotter per medlem). Möjligheten till friköp finns ej. Mer information om detta skickas ut av kansliet.
Påminn gärna dem om att läsa igenom föreningens riktlinjer, policys samt verksamhetsplan då det är dessa dokument som ligger till grund för allting vi genomför under året.
Matchkläder
Matchkläderna är beställda och vi arbetar för tillfället med att fastställa den sista reklamen som ska vara på dessa innan de kan lämnas ut för användning. Vår plan är att kläderna ska delas ut en vecka innan seriepremiären i maj. Fram till dess använder ni det befintliga stället.
Laholms FK Beachsoccer Turnering
Vi vill även passa på att marknadsföra Laholms FK:s Beachsoccer turnering som sker i sommar. Ni hittar mer information samt inbjudan från Laholms FK via följande länk.
Inbjudan Laholms FK Beachsoccer