SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
BK Astrio
Officiell hemsida
Ledare

LEDARBREV MAJ
2023-05-12 15:00

Hej alla, hoppas att allt är bra med er och att ni haft en bra start på sommarsäsongen - kul att se er alla på HELA Söndrums IP! Nedan kommer lite blandad information som. Fortsätt med allt ert fantastiska arbete som ni gör för våra barn och ungdomar! 

 

RIKTLINJER UNDER OCH EFTER TRÄNINGAR/MATCHER PÅ SÖNDRUMS IP

Följande riktlinjer ber vi er ledare att tänka på vid träningar på våra gräsplaner, dessa är framtagna för att vi ska kunna få en jämn belastning och på så sätt få så bra förutsättningar som möjligt till att ha spelbara planer under hela grässäsongen.

 

LÖP- OCH STEGÖVNINGAR UTANFÖR PLANEN

Ifall att ni ska utföra övningar där ni enbart ska löpa eller använda stegar på något sätt så ska dessa ske utanför de kritade området på gräsplanerna.

 

SPRID UT TRÄNINGEN PÅ HELA GRÄSYTAN

Ett träningspass delas vanligtvis upp i tre delar á 20–30 minuter. Vi vill att ni strävar efter att alternera ytorna efter varje avslutad tredjedel för att på så sätt erhålla en jämnare belastning på hela planen. Det är väldigt viktigt att ni inte bedriver er träning på enbart en och samma yta, och framförallt inte i mitten av planerna. Vi ser gärna att ni i den mån det går bedriver era spelövningar så nära hörnen av planen som möjligt och undviker målområdena.

 

EFTER AVSLUTAT TRÄNINGSPASS

  • Efter varje avslutat träningspass vill vi att ni tar en gemensam nedjogg med laget. Detta för att platta till och jämna ut eventuella tovor som uppstått i samband med träningen.
  • Målen skaefter avslutad träning ställas upp på hjulen samt ställas till rätta på den plan dem flyttats ifrån (förutsatt att målet har hjul). Detta i syfte för att underlätta för varandra och hjälpas åt.
  • Efter avslutat träningspass ska skräp, kläder och vattenflaskor plockas bort från planen. Var noga med att samla laget efter träningen och påminna om att de ska få med eventuella kläder samt vattenflaskor hem från träningen.

 

FÖRDELNING AV FOTBOLLSMÅL PÅ IP

Nedan finner ni fördelningen av mål på våra fotbollsplaner utifrån antal och storlek, vi vill att alla hjälps åt så att mål hittar tillbaka till sin ursprungsposition efter avslutad träning eller match.

 

Klicka här för att se plankartan.

 

PLAN C

-       2 st. 11 mot 11 mål.

PLAN D

-       2 st. 11 mot 11 mål

-       2 st. 7 mot 7 mål.

PLAN E

-       2 st. 7 mot 7 mål.

PLAN F

-       2 st. 7 mot 7 mål.

PLAN G

-       2 st. 7 mot 7 mål

-       4 st. 5 mot 5 mål.

PLAN H

-       2 st. 7 mot 7.

-       4 st. 5 mot 5 mål.

KONSTGRÄSET

-       4 st. 7 mot 7.

-       4 st. 11 mot 11 mål.

 

 

RUTINER MED OMKLÄDNINGSRUMMEN

Som ni vet har vi lite logistiska utmaningar när det kommer till omklädningsrummen på IP. Vi vill påminna er om att boka omklädningsrum i boka.se/bkastrio om ni är i behov av att nyttja dem, gäller även omklädningsrummen i Hallägrahallen (dubbelkolla via mejl då vi bokar denna direkt mot kommunen och behöver en bekräftelse). Hör av er på mejl om ni önskar tillgång till Sockerbiten.

 

Ni ledare säkerhetsställer att ni lämnar omklädningsrummet sist (efter avslutad aktivitet) och att det ser OK ut innan ni låser och hänger tillbaka nyckeln. Glöm ej att låsa in till duscharna också – vi har dessvärre haft några enstaka fall av stöld och skadegörelse.

 

Respektera även dem tiderna som ligger bokade av andra lag, har ni ej bokat omklädningsrum när ni kommer till IP så har ni tyvärr inga möjligheter till att byta om. Om det är så att era motståndare behöver omklädningsrum så behöver även detta bokas i boka.se.

 

Skicka gärna med information om det finns omklädningsrum till era motståndare eller inte i samband med att ni har kontakt inför respektive match.

 

MATCHDAG FÖR DAM OCH HERRLAGET
I samband med att dam & herrlaget spelar sina hemmamatcher på Söndrums IP är alla omklädningsrum på innergården uppbokade två timmar före avspark samt två timmar efter avspark. Detta beror på att våra omklädningsrum samt ordinarie domarrum är för små. Under dessa dagar så bokas våra barn- och ungdomslag in i Hallägrahallen samt sockerbiten i så stor utsträckning som det går.

 

UTBILDNINGSKVÄLL TILLSAMMANS MED COERVER COACHING

Som ni säkerligen har sett skickade vi ut en kallelse till måndag 29 maj 18:00 på Söndrums IP där vi kommer att ha en utbildningskväll tillsammans med Coerver coaching. Vi kommer att ha 1 timma teori och 2 timmar praktik på konstgräset. Se till att försöka planera in detta. Alla ledare är förstås välkomna men ni som driver träningar och matcher är detta av extra vikt. Kom ombytta i Astrioprofilerade träningskläder.

 

MATERIAL ATT LÅNA

Vi har fått in ett antal pop-up mål som finns för er att låna när ni bedriver era träningar. Vi har hängt upp några i garaget samt i förrådet där vi pumpar bollarna. I det vita skåpet jämte pumpen finns även stegar, platta koner, gummiband etc. som finns att låna. Vi saknar en uppsättning vita platta koner sedan innan. 

 

HJÄRTSTARTARE

Om olyckan mot förmodan skulle vara framme så finns det en hjärtstartare i huvudentrén till klubbhuset, vi tackar SaveLife i Halmstad för lånet av denna.

 

FOGIS

HFF kommer att bötfälla lag som ej fyller i Fogis (500 kr). Detta gäller för spelform 7v7 och uppåt. Vi uppmanar er att uppdatera era lag i fogis. Behöver ni hjälp med inlogg m.m. får ni gärna höra av er till oss. Vi har dubbelkollat med förbundet och det räcker att ni fyller i den digitalt. För lag som spelar 11v11 rekommenderar vi att ni tar med lappen i fysiskt form eftersom vissa utav er spelar i serier som administreras av andra förbund.

 

Vi ser gärna att ni testar att lösa detta själva först. Det finns även två manualer som kan vara bra att kolla igenom.

Önskar er en go helg! 

 

/Marcelo, Martin, Gianni 

UTBILDNINGSDAG TILLSAMMANS MED BLAND ANANT SIMON BAKKIOUI
2023-03-03 16:30

Utbildningsdag för alla våra ledare tillsammans med Halmstad idrottsklinik. Vi bjuder på fralla och kaffe vid ankomst och lunch (pastasallad). Vänligen återkom med ev. allergier. Antingen anger ni det i kommentarsfältet eller mejla det till marcelo@astrio.nu där ni också kan höra av er till om ni har några frågor eller funderingar. 

Vi kommer att köra i vår samlingslokal på Söndrums IP. Praktiken är planerad att hållas på konstgräsplanen så ta med kläder efter väder. Vi själva är alltså övningstrupp.

Vi ser gärna att ni ledare prioriterar detta. Vi vet att vissa av er har träningar/matcher men försöka att boka om detta efter bästa förmåga.

Svara på kallelsen.

Läs mer om Halmstad idrottsklinik och Simon Bakkioui och Tobias Hulenvik här: https://halmstadidrottsklinik.com/

Teori 09:00 - 12:00
Lunch 12:00 - 13:30
Praktik 13:30 - 16:00 (cirka)

/Marcelo

LEDARBREV VECKA 8
2023-02-24 19:30

KLÄDPROVARDAG

Vi påmminer om vår klädprovardag som riktar sig främst till våra spelare i alla åldrar. Påminn även under era träningar/matcher att vi genomför en klädprovardag lördag 4 mars i Sockerbiten. Läs mer genom att: KLICKA HÄR

 

Gällanade ledarkläder har vi en provstege på kansliet. Vänligen kom in under kansliets öppettider så hjälper vi er med beställning om ni skulle vara i behov av det. 

 

LEDARUTBILDNING TILLSAMMANS MED HALMSTAD IDROTTSKLINIK 

Vi påminner om ledarutbildningen som vi har tillsammans med Halmstad Idrottsklinik lördag 11 mars på Söndrums IP. Kallelse har gått ut till er medlemmar. Se till att svara på detta och vi hoppas att så många möjligt kommer! 

 

HALLARNA CUP

Hallarna cupen kommer att genomföras lördag 22 april på Söndrums IP. Vi eftersöker frivilliga som kan tänka sig att hjälpa till under cupen. Hör av er om ni skulle vara intresserade. Ni kan läsa mer om Hallarna cupen genom att klicka på följande länk: https://hallarnacupen.cups.nu/start

 

MATCHER SÖNDRUMS IP (KONSTGRÄS)

Matcher på Söndrums IP under resterande del av försäsongen som kan kollidera med era träningar. Ni får återkomma om vi ska försöka flytta er träningar vid dessa tillfällen.

 

  • Lördag 18 mars HBK A 11:00 – 15:00
  • Lördag 25 mars HBK A 12:00 – 16:00

 

TRÄNINGSTIDER SOMMARSÄSONG 

Vi börjar att planera inför sommarsäsongen där vi äntligen kan nyttja hela Söndrums IP. Vänligen kom in med önskemål om träningstider för detta. Vi ser gärna att ni har samma tider som ni hade förra året. Undrar ni hur tränade förra året är ett tips att kolla i ert lags kalender och backa bakåt ett år. 

 

Mejla detta till marcelo@astrio.nu 

 

TRÄNINGAR OCH MATCHER SÖNDRUMS IP

Vi är många lag igång på Söndrums IP under veckorna. För att underlätta för varandra påminner vi om att ställa tillbaka målburarna i sina utgångspositioner efter avslutad träning/match. Vänligen hör av er om hjul/nät behöver åtgärdads så tar vi det vidare med kommunen. 

 

KIOSKANSVARIGA OCH KIOSKSCHEMA

Det är dags att starta i gång kioskverksamheten på Söndrums IP. Precis som förra året  kommer vi att stänga kiosken som idag är belägen på innegården. Kioskverksamheten kommer att ske i den nya kiosken på fältet samt den nya kiosken mellan plan A och B. Gianni sitter och planerar kioskschemat i skrivande stund och innan det skickas ut behöver han få in en kontaktperson för respektive lag. Har ni meddelat kontaktperson sedan tidigare behöver ni inte göra något. 

 

Ni Skickar denna information till Gianni på info@astrio.nu 

 

Önskar er en trevlig helg! 

 

/Marcelo, Martin, Gianni, Björn 

STATUS KONSTGRÄSPLANER - INFORMATION FRÅN KOMMUNEN
2023-02-03 13:56

Hej, meddalande från kommunen enligt nedan. Ni som spelar/tränar får göra en egen bedömning under helgen. 

 

Efter nattens snöväder kommer här en lägesrapport gällande Konstgräsplanerna.

Plan 6 & 7 på Halmstad Arena IP skottas och kommer bli klara inför kvällens verksamhet.

Övriga planer skottas ej.

Om ni ställer in era träningar/matcher så avbokar ni era tider som vanligt via bokning.idrottsanlaggningar@halmstad.se

LEDARBREV VECKA 3
2023-01-20 18:00

Hej allesammans, hoppas att allt är bra med er och att ert fotbollsår har startat som det ska!

Nedan följer lite information som vi tänkte dela med oss utav.

 

Datum att hålla reda på

Matcher på Söndrums IP under försäsongen som kan kollidera med era träningar. Ni får återkomma om vi ska försöka flytta er träningar vid dessa tillfällen. Vi slår även ett slag för att boka in onsdag 15 februari då vårt herrlag tar emot allsvenska Varbergs BoIS. Vi hoppas såklart på en god uppslutning!  

  • Lördag 21 januari HBK A 12:00 – 16:00
  • Onsdag 15 februari BKA Herr – Varbergs BoIS, 16:30 – 19:00.
  • Måndag 20 februari HBK U21 14:00 – 17:00
  • Lördag 25 februari HBK A 12:00 – 18:00
  • Lördag 18 mars HBK A 11:00 – 15:00
  • Lördag 25 mars HBK A 12:00 – 16:00

 

Ledarutbildning tillsammans med Halmstad Idrottsklinik  

Vi kan med glädje presentera Halmstad Idrottsklinik som en utav våra samarbetspartners även under 2023. Boka in lördag 11 mars då vi kommer att ha en heldag tillsammans med Halmstad Idrottsklinik på Söndrums IP. Utbildningen kommer att pågå mellan 08:00 – 15:30 (cirka) och varvas med både teori och praktik. Frukost och lunch ingår. Mer information och inbjudan kommer inom kort. Gäller för samtliga ledare i BK Astrio.

 

Närvarorapportering sportadmin

I vanlig ordning påminner vi om var fortsatt noga med närvarorapporteringen i sportadmin när ni genomför aktiviteter med era lag (träningar, matcher osv.). Hör av er om ni behöver hjälp kring detta. 

 

Läs mer genom att KLICKA HÄR

 

Hallarna cupen 2023

Under 2022 var det planerat att vi inför 2023 skulle utöka Hallarna cupen med spel 5v5. I och med den omfattande omorganisering som sker under kommande period har beslut tagits att avvakta med detta till 2024 där vi återigen kommer att se över möjligheterna att kunna erbjuda spel för 5v5. Hallarna cupen 2023 kommer således att spelas likt år 2022. 7v7 för pojkarna och tjejerna födda 2013 respektive 2012.  

 

Matchkläder 2023

Matchkläderna har börjat att trilla in och vi kommer att dela ut detta löpande. Vi behöver se över denna process eftersom vi vet att vissa utav era lag är i behov av större storlekar. Tanken är att man ’skickar’ sin väska vidare till laget som är ett år yngre. Ni som fått era matchkläder – vänligen inventera detta och återkom om ni behöver andra storlekar etc.

 

Ledarutbildning HFF

Ta del utav förbundets utbildningar som erbjuds löpande under året. Ni som för året byter spelform behöver gå en ”ny” ’Leda laget’ – utbildning.

 

Läs mer och anmäl er genom att KLICKA HÄR

 

För att läsa mer om tränarutbildningarna KLICKA HÄR

 

Vänligen informera oss om ni anmäler till någon utav utbildningarna. Ni gör det genom att mejla marcelo@astrio.nu

 

Klädkollektion 2023 

Tiro 23 heter vår nya kollektion med träningskläder som skiljer sig något från den tidigare kollektion Tiro 21.

 

För att ta del utav våra nyheter: KLICKA HÄR

 

Denna länk kan ni även skicka till spelare/föräldrar om ni skulle få några frågor.

 

Rutiner vid bokning av träningsmatcher

Undersök med planerat motstånd om möjlighet finns att spela hos dem. Vissa föreningar driver sina egna konstgräsplaner (Getinge, HGH etc.) vilket kan underlätta. För bokning av konstgräsplan Halmstad kommun (där vi undersöker Söndrums IP i första hand) behöver ni återkomma med förslag på datum ni kan tänka er att spela så undersöker vi. Mejla oss Marcelo (marcelo@astrio.nu) och Martin (martin@astrio.nu) datum, hel eller halvplan. Starttider för tillgång till konstgräsplaner på helger är 12:00, 14:00, 16:00, 18:00.  Detta gäller förstås endast när Ni är hemmalag.

 

Divisionsspelet 2023 

Vi har under inledningen av året träffat er ledare som har lag som spelar i årets divisoinsspel 2023 (7v7 uppåt). Utöver att ni har träffat vår barn- och ungdomsansvariga 7-14 år Martin Gibson har vi haft väldigt lärorika möten som syftar till att förbättra vår och barnens verksamhet. 

 

Önskar er en go helg! 

 

Hälsningar, 
Marcelo & Martin 

Organisation Kansli och interimslösning
2022-12-16 09:42

Hejsan,

 

I samband med att Oscar Carlson slutar sin anställning så har vi startat en genomlysning av kansliets arbetsuppgifter och organisering. 

 

Till vår hjälp så har vi valt att använda Björn Jingblad som är en mångårig engagerad Astriosjäl som samtidigt besitter stor kunskap om vår förenings historia samt nuvarande status. (Björn stöttade oss nyligen med att ta fram en rapport om vår barn och ungdomsverksamhet. Björn är ordförande i Astrios Valberedning och har mångårig erfarenhet som kultur, och fritidschef, Socialchef och som konsult inom organisation och ledarskap

 

Björn har fått i uppdrag att analysera och ge förslag på organisering av arbetsuppgifter mellan Marcelo, Martin och en ytterligare anställd som ersätter Oscar. Därefter kommer vi gå ut med annons och starta rekryteringsprocess.

 

Dessutom ger styrelsen Björn i uppdrag att vara tillförordnad Kanslichef för att operativt leda vår personal samt verksamheten fram tills vi har en permanent lösning på plats.

 

Björn nås på telefon och mail:

0731-45 79 88

 

info@astrio.nu

 

Frågor eller synpunkter kan ställas till Joakim Stierna, 0720-850863

 

Vi vill samtidigt passa på att önska er alla en riktigt God Jul och Gott Nytt år!

Det var riktigt trevligt när vi träffades på ledarträffen hoppas ni alla får en skön och vilsam julhelg framöver.

 

Hälsningar

Styrelsen i BK Astrio 

Genom Joakim Stierna

 

Spelade matcher
Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
BK Astrio, 23/05 15:00 
BK Astrio, 19/05 20:00 
BK Astrio, 19/05 18:00 
BK Astrio, 19/05 18:00 
 
Hallarna cupen 2023
Följ oss på facebook
Officiella leverantörer
PARTNERS
LADDA NER SPORTADMINS MEDLEMSAPP
Stöd din förening