SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
BK Astrio
Officiell hemsida
Ledare

INGEN PLOGNING SÖNDRUM, HALMSTAD ARENA, KÄRLEKEN FRE 9 FEB - SÖN 11 FEB
2024-02-09 11:25

Hej på er.

 

Här kommer dagens uppdatering gällande Konstgräsplanerna fredag-söndag.

Skedala plan B & C är öppna

 

Övriga planer snöröjs ej och är därmed stängda t o m söndag.

Samtliga träningstider och matcher bokas av på dessa planer.

 

Enligt prognosen skall det komma snö imorgon lördag, det kan innebära att planerna på Skedala inte heller går att nyttja i helgen.

 

Ny information kommer på måndag.

 

Hälsningar TFF Drift & Bokning

 

 

Vänliga hälsningar

 

Annelie Lydén Bengtsson

Idrotts-/Fritidshandläggare

035-13 70 00

LEDARBREV SEPTEMBER
2023-09-08 18:00

Hej på er, hoppas att allt är bra med er! 

Här kommer ett ledarbrev med lite information vi vill att ni ska ta del av.  

 

MATCHVÄRDAR 

För att matcherna ska genomföras så smidigt som möjligt rekommenderar vi att ni inför match utser en förälder/ledare som kan vara matchvärd i samband med era hemmamatcher. Under helgerna är det ofta många lag och därmed många spelare, ledare och medföljande familjemedlemmar. Det blir lätt rörigt även om det brukar lösa sig till slut.   

 

Att ha matchvärdar som möter upp motståndarlagen och domare underlättar för samtliga berörda och innebär även att våra ungdomsdomare tas om hand på ett bra vis. Flera lag arbetar redan i enlighet med denna rekommendation. Föreningen ser över samtliga riktlinjer och inför nästa säsong kommer matchvärdskapet och omhändertagandet av vår ungdomsdomare inarbetas tydliggöras.  

 

Exempel på uppgifter 

  • Vara på plats i god tid och välkomna motståndarna och visa dem omklädningsrum som bokats 
  • Visa vilken plan matchen spelas på  
  • Ge stöd till domaren inför, under och efter matchen  

 

Läs mer information från Fotbollsförbundet genom att klicka: HÄR 

 

KVALITETSKLUBB - KLUBBKOLLEN 

Klubbkollen är ett initiativ från Svenska Fotbollförbundet. Klubbkvällen är en enkät som skapar underlag för utvecklingen av föreningen på alla nivåer. 

Vad tycker våra spelare, ledare och föräldrar om hur föreningen drivs och utvecklas?  

Finns det områden som är bättre eller mindre bra?  

Med Klubbkollen ges grundläggande kunskap som man kan arbeta vidare med att utveckla föreningen.  

 

Mer informations om detta har sänts ut separat.  

 

MATCHNING OCH SPELTID 

Ett område som styrelsen kommer att fokusera som en del av arbetet med enkäten och den fortsatta utvecklingen av ungdomsverksamheten, är kring matchningen av barn och ungdomar. BK Astrios policy är att samtliga spelare som tränar med regelbundenhet ska ges jämnt fördelad speltid och att sk. toppning av lagen inte ska förekomma. Som ledare och tränare känner man krav på sig att ge spelarna god utbildning och samtidigt vill man vinna matcher. Under hösten och vinterns kommer föreningen att fördjupa dialogen med ledarteamen kring hur man hanterar detta. 

 

MATCHER I OKTOBER-MÅNAD 

Vi har noterat att många av lagens seriematcher pågår en bra bit in i oktober. Dessa kan komma att flyttas till konstgräs och således få en ny avsparkstid. Var förberedda på vissa lag kan komma få justerade avsparkstider om ni flyttas från naturgräs till Söndrums konstgräs. Se gärna över era hemmamatcher i oktober och hör av er om ni har några funderingar. Som många av er vet sedan tidigare så styrs våra naturgräsplaner beroende på hur vädret blir. Någon vecka in i oktober brukar kommunen hålla det öppet.  

 

RUTINER MED OMKLÄDNINGSRUM 

Som ni vet har vi lite logistiska utmaningar när det kommer till omklädningsrummen på IP. Vi vill påminna er om att boka omklädningsrum i boka.se/bkastrio om ni är i behov av att nyttja dem, det gäller även omklädningsrummen i Hallägrahallen (pojkar till vänster, flickor till höger). Hör av er på mejl om ni önskar tillgång till Sockerbiten.  

 

Respektera även dem tiderna som ligger bokade av andra lag, har ni ej bokat omklädningsrum när ni kommer till IP så har ni tyvärr inga möjligheter till att byta om. Om det är så att era motståndare behöver omklädningsrum så behöver även detta bokas i boka.se. Försök hänvisa våra motståndarlag till Hallägrahallen och Sockerbiten. Helgerna där vi har mycket matcher kan lagen endast byta om för att sedan ta med väskorna till planen. Efteråt får motståndarlagen samsas om duscharna. Förhoppningsvis skall det inte krocka alltför mycket.  

 

Skicka gärna med information om det finns omklädningsrum till era motståndare eller inte i samband med att ni har kontakt inför respektive match. Förklara gärna hur vår situation ser ut samt vilka eventuella förutsättningar som råder. De lag som spelar i närområdet uppmanar vi att ni ber dem komma ombytta till matcherna på Söndrums IP.  

 

COERVER 

Vi har nu varit igång med Coerver Coaching i några veckor. Syftet är att erbjuda en gedigen fotbollsutbildning redan från 7-års ålder, både för spelare och tränare. Lagen som tagit del av Coerver-träningar är i dagsläget 7-13 års lagen. Redan nästa vecka och veckan därpå genomförs Coerverträningar för våra äldre lag!  

 

UPPSAMLINGSTRÄNING 

Vi har sedan en tid tillbaka genomfört ‘uppsamlingsträningar’ för de barnen som är mellan 10–12 år och som står i våra diverse kölistor.  

 

FÖRSÄLJNINGSAKTIVIETER  

Vi kommer inom kort att kalla ekonomiansvariga till ett möte för att informera om:  

1. Kommande försäljningsaktiviteter kring bingolotter (uppesittarkväll m.m.), julkalandrar och sverigelotter (hälften av försäljningen kommer att tillfalla lagkassan).  

2. Informera kring sportadmins nya funktion ‘lagkassan’  

3.I övrigt föra dialog med vad som avser gällande kioskförsäljning och övriga aktiviteter.  

 

LEDARBREV - JUNI
2023-06-30 12:30

Hej allesammans, hoppas allt är bra med er.

 

Verksamheten är i full rulle och det är kul att se att alla är igång med verksamheten på Söndrums IP.

 

Här nedan kommer lite ny information som vi vill att alla tar del av.

 

Rutiner efter avslutat träning och match

Vi vill även påminna om rutiner med målen efter avslutad träning och match på alla planer på IP.

 

På fältet är det viktigt att ni ställer tillbaka målen på sin plats för att det ska underlätta i samband med att kommunen klipper planerna. På konstgräset ska målen stå utanför planen på kortsidorna efter att träningen är avslutad, se till att enbart ha så många mål ni är i behov av på planen.

 

Säkerhetsställ att dörrar in till förråd/samlingslokal är stängda och låsta under träning/match. 

 

Poolspel

Vi vet att flera lag har planerat för poolspel under säsongen. För att underlätta i vår planering kring planer och spelschema mejlar ni in till marcelo@astrio.nu och martin@astrio.nu. Använd följande fil för att fylla i er matcher och mejla sedan tillbaka: Domarfordelning mall.xlsx

 

Gällande kioskfrågor mejla till gianni@astrio.nu 

 

För de lag med omlottning i seriespel (gäller ev. 7v7, 9v9) - domare 

För de lag där serien lottas om under sommaren behöver ni ha koll på Fogis när höstens spelschema kommer ut. Det är inte säkert att vi får någon information centralt från HFF. När ni sedan har kommit överens med motstånd om höstens matcher behöver vi att ni kommer in med era hemmamatcher till oss så att vi kan fördela domare och boka planerna mot kommunen. 

 

Fogis

Vi vill också påminna om att fylla i matchrapporter i fogis. Hittills har ni skött detta jättebra, idag har vi dock fått vår första böter på 500 kr så därav påminner vi er så att vi inte får fler i framtiden.

 

Rutiner med omklädningsrummen

Som ni vet har vi lite logistiska utmaningar när det kommer till omklädningsrummen på IP. Vi vill påminna er om att boka omklädningsrum i boka.se/bkastrio om ni är i behov av att nyttja dem, det gäller även omklädningsrummen i Hallägrahallen (pojkar till vänster, flickor till höger). Hör av er på mejl om ni önskar tillgång till Sockerbiten. 

 

Respektera även dem tiderna som ligger bokade av andra lag, har ni ej bokat omklädningsrum när ni kommer till IP så har ni tyvärr inga möjligheter till att byta om. Om det är så att era motståndare behöver omklädningsrum så behöver även detta bokas i boka.se. Från och med uppstarten i höst kan vi försöka hänvisa våra motståndarlag till Hallägrahallen och Sockerbiten. Helgerna där vi har mycket matcher kan lagen endast byta om för att sedan ta med väskorna till planen. Efteråt får motståndarlagen samsas om duscharna. Förhoppningsvis skall det inte krocka alltför mycket. 

 

Skicka gärna med information om det finns omklädningsrum till era motståndare eller inte i samband med att ni har kontakt inför respektive match. Förklara gärna hur vår situation ser ut samt vilka eventuella förutsättningar som råder. De lag som spelar i närområdet uppmanar vi att ni ber dem komma ombytta till matcherna på Söndrums IP.  

 

Container - vid lagaktiviteter 

I samband med sommaravslutningar eller höst-kickoff med era olika lag när använder Söndrums IP försök slänga eventuellt skräp direkt i vår blåa container som finns på parkeringen upp mot Hallägrahallen. 

 

Semesterstängt på kansliet

Om ett par veckor går kansliet på semester. Martin och Marcelo kommer vara lediga under vecka 28 och 29. Gianni kommer att vara ledig mellan vecka 31 och 33.  

 

Om det är något som behöver fixas innan vi går på semester är vi tacksamma om ni hör av av under nästa vecka.

 

Om vi inte ses innan vi går på semester vill vi passa på att önska er en fin sommar!

 

Hälsningar, 

Marcelo, Martin, Gianni, Björn 

Inbjudan till Hallands Fotbollförbunds Tränarutbildningar hösten 2023!
2023-06-19 17:04

Anmälan är öppen på hemsidan för höstens Tränarutbildningar. Länk nedan.

  • UEFA C – 26 - 27/8 + 11/11 (Digital kväll 17–21) + 9 - 10/12 (Utbildningen är på 5 dagar) (08.30-17.30) ( förutom den digitala kvällen)       

(Behörighetskrav SvFF D eller f.d TuC) Sista anmälningsdag 31/7–23

Omfattning:

  • Förförståelse: eget digitalt arbete (1 timme).
  • Kursmodul 1: 2 dagar (08.30-17.30).
  • Hemuppgifter: (8 timmar) + 1–2 Mikrogruppsbesök (á 4 timmar).
  • Kursmodul 2: 1 kväll (Digital) (17.00-21.00).
  • Hemuppgifter: (8 timmar) + 1–2 Mikrogruppsbesök (á 4 timmar).
  • Kursmodul 3: 2 dagar (08.30-17.30).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • SvFF D8/10 & 12/11 (Utbildningen är på 2 dagar) Sista anmälningsdag 17/9–23

(Omfattning: Modul 1 (8 h) - Hemuppgifter (8 h) - Modul 2 (8 h) SvFF D består av två kursmoduler.

Det är 1 + 1 dag med hemstudier mellan, vilket innebär att man går del 1 en heldag och

sedan efter tre-fyra veckor senare går del 2 en heldag,

Varje kursmodul består av en fysisk träff på en hel dag med både teori och praktik. (kl 08.30-17.30)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • SvFF D28/10 & 25/11(Utbildningen är på 2 dagar)  Sista anmälningsdag 8/10–23                                  

Omfattning: Modul 1 (8 h) - Hemuppgifter (8 h) - Modul 2 (8 h) SvFF D består av två kursmoduler.

Det är 1 + 1 dag med hemstudier mellan, vilket innebär att man går del 1 en heldag och

sedan efter tre-fyra veckor senare går del 2 en heldag,

Varje kursmodul består av en fysisk träff på en hel dag med både teori och praktik. (kl 08.30-17.30)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • SvFF Mv D 9/12 (Utbildningen är på 1/2 dag) Sista anmälningsdag 27/11–23

(Behörighetskrav SvFF D eller f.d TuC)

Utbildningen består av en fysisk träff med både teori och praktik.  (4,5tim) (kl 08.30-14.00)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Information: För att bli godkänd på utbildningarna som man är anmäld till så måste man vara med på alla delar i utbildningen och kursmodulerna ska genomföras i rätt ordning enligt studieplanen.

Antalet dagar för varje tränarutbildning är inom parentes. Ingen ledighet beviljas under kursens gång!

 

Kostnad: Se anmälan vid varje tränarutbildning

Avgiften betalas inte tillbaka vid missat kurstillfälle. Vill man återuppta utbildningen vid ett senare tillfälle så tillkommer en avgift för den del utbildningen avser.

Kostnadsfri avbokning sker senast två veckor innan kursstart.

Vid senare avbokning alternativt att du uteblir ifrån kursen faktureras du en avbokningsavgift.

Vid sen avbokning på grund av skada eller sjukdom måste läkarintyg uppvisas för att din frånvaro skall vara kostnadsfri.

 

Målgrupp: Ledare/tränare i er förening

Plats: Katrinebergs Folkhögskola, Vessigebro

 

Anmälan och mer information. Klicka på länken: https://halland.svenskfotboll.se/utbildning/tranare/

För mer information om SvFF Tränarutbildningar. Klicka på länken:https://aktiva.svenskfotboll.se/tranare/tranarutbildning/

Följ oss gärna på sociala medier.

Facebook: Hallands Fotbollförbund, Instagram: Hallandsfotbollforbund

Hemsida: www.svenskfotboll.se/halland Passa även på att ladda ner appen Min fotboll.

Frågor? info@hallandsff.se

 

Vänligen lägg en blänkare till marcelo@astrio.nu om ni anmäler till någon av utbildningarna ovan. 

LEDARBREV MAJ
2023-05-12 15:00

Hej alla, hoppas att allt är bra med er och att ni haft en bra start på sommarsäsongen - kul att se er alla på HELA Söndrums IP! Nedan kommer lite blandad information som. Fortsätt med allt ert fantastiska arbete som ni gör för våra barn och ungdomar! 

 

RIKTLINJER UNDER OCH EFTER TRÄNINGAR/MATCHER PÅ SÖNDRUMS IP

Följande riktlinjer ber vi er ledare att tänka på vid träningar på våra gräsplaner, dessa är framtagna för att vi ska kunna få en jämn belastning och på så sätt få så bra förutsättningar som möjligt till att ha spelbara planer under hela grässäsongen.

 

LÖP- OCH STEGÖVNINGAR UTANFÖR PLANEN

Ifall att ni ska utföra övningar där ni enbart ska löpa eller använda stegar på något sätt så ska dessa ske utanför de kritade området på gräsplanerna.

 

SPRID UT TRÄNINGEN PÅ HELA GRÄSYTAN

Ett träningspass delas vanligtvis upp i tre delar á 20–30 minuter. Vi vill att ni strävar efter att alternera ytorna efter varje avslutad tredjedel för att på så sätt erhålla en jämnare belastning på hela planen. Det är väldigt viktigt att ni inte bedriver er träning på enbart en och samma yta, och framförallt inte i mitten av planerna. Vi ser gärna att ni i den mån det går bedriver era spelövningar så nära hörnen av planen som möjligt och undviker målområdena.

 

EFTER AVSLUTAT TRÄNINGSPASS

  • Efter varje avslutat träningspass vill vi att ni tar en gemensam nedjogg med laget. Detta för att platta till och jämna ut eventuella tovor som uppstått i samband med träningen.
  • Målen skaefter avslutad träning ställas upp på hjulen samt ställas till rätta på den plan dem flyttats ifrån (förutsatt att målet har hjul). Detta i syfte för att underlätta för varandra och hjälpas åt.
  • Efter avslutat träningspass ska skräp, kläder och vattenflaskor plockas bort från planen. Var noga med att samla laget efter träningen och påminna om att de ska få med eventuella kläder samt vattenflaskor hem från träningen.

 

FÖRDELNING AV FOTBOLLSMÅL PÅ IP

Nedan finner ni fördelningen av mål på våra fotbollsplaner utifrån antal och storlek, vi vill att alla hjälps åt så att mål hittar tillbaka till sin ursprungsposition efter avslutad träning eller match.

 

Klicka här för att se plankartan.

 

PLAN C

-       2 st. 11 mot 11 mål.

PLAN D

-       2 st. 11 mot 11 mål

-       2 st. 7 mot 7 mål.

PLAN E

-       2 st. 7 mot 7 mål.

PLAN F

-       2 st. 7 mot 7 mål.

PLAN G

-       2 st. 7 mot 7 mål

-       4 st. 5 mot 5 mål.

PLAN H

-       2 st. 7 mot 7.

-       4 st. 5 mot 5 mål.

KONSTGRÄSET

-       4 st. 7 mot 7.

-       4 st. 11 mot 11 mål.

 

 

RUTINER MED OMKLÄDNINGSRUMMEN

Som ni vet har vi lite logistiska utmaningar när det kommer till omklädningsrummen på IP. Vi vill påminna er om att boka omklädningsrum i boka.se/bkastrio om ni är i behov av att nyttja dem, gäller även omklädningsrummen i Hallägrahallen (dubbelkolla via mejl då vi bokar denna direkt mot kommunen och behöver en bekräftelse). Hör av er på mejl om ni önskar tillgång till Sockerbiten.

 

Ni ledare säkerhetsställer att ni lämnar omklädningsrummet sist (efter avslutad aktivitet) och att det ser OK ut innan ni låser och hänger tillbaka nyckeln. Glöm ej att låsa in till duscharna också – vi har dessvärre haft några enstaka fall av stöld och skadegörelse.

 

Respektera även dem tiderna som ligger bokade av andra lag, har ni ej bokat omklädningsrum när ni kommer till IP så har ni tyvärr inga möjligheter till att byta om. Om det är så att era motståndare behöver omklädningsrum så behöver även detta bokas i boka.se.

 

Skicka gärna med information om det finns omklädningsrum till era motståndare eller inte i samband med att ni har kontakt inför respektive match.

 

MATCHDAG FÖR DAM OCH HERRLAGET
I samband med att dam & herrlaget spelar sina hemmamatcher på Söndrums IP är alla omklädningsrum på innergården uppbokade två timmar före avspark samt två timmar efter avspark. Detta beror på att våra omklädningsrum samt ordinarie domarrum är för små. Under dessa dagar så bokas våra barn- och ungdomslag in i Hallägrahallen samt sockerbiten i så stor utsträckning som det går.

 

UTBILDNINGSKVÄLL TILLSAMMANS MED COERVER COACHING

Som ni säkerligen har sett skickade vi ut en kallelse till måndag 29 maj 18:00 på Söndrums IP där vi kommer att ha en utbildningskväll tillsammans med Coerver coaching. Vi kommer att ha 1 timma teori och 2 timmar praktik på konstgräset. Se till att försöka planera in detta. Alla ledare är förstås välkomna men ni som driver träningar och matcher är detta av extra vikt. Kom ombytta i Astrioprofilerade träningskläder.

 

MATERIAL ATT LÅNA

Vi har fått in ett antal pop-up mål som finns för er att låna när ni bedriver era träningar. Vi har hängt upp några i garaget samt i förrådet där vi pumpar bollarna. I det vita skåpet jämte pumpen finns även stegar, platta koner, gummiband etc. som finns att låna. Vi saknar en uppsättning vita platta koner sedan innan. 

 

HJÄRTSTARTARE

Om olyckan mot förmodan skulle vara framme så finns det en hjärtstartare i huvudentrén till klubbhuset, vi tackar SaveLife i Halmstad för lånet av denna.

 

FOGIS

HFF kommer att bötfälla lag som ej fyller i Fogis (500 kr). Detta gäller för spelform 7v7 och uppåt. Vi uppmanar er att uppdatera era lag i fogis. Behöver ni hjälp med inlogg m.m. får ni gärna höra av er till oss. Vi har dubbelkollat med förbundet och det räcker att ni fyller i den digitalt. För lag som spelar 11v11 rekommenderar vi att ni tar med lappen i fysiskt form eftersom vissa utav er spelar i serier som administreras av andra förbund.

 

Vi ser gärna att ni testar att lösa detta själva först. Det finns även två manualer som kan vara bra att kolla igenom.

Önskar er en go helg! 

 

/Marcelo, Martin, Gianni 

UTBILDNINGSDAG TILLSAMMANS MED BLAND ANANT SIMON BAKKIOUI
2023-03-03 16:30

Utbildningsdag för alla våra ledare tillsammans med Halmstad idrottsklinik. Vi bjuder på fralla och kaffe vid ankomst och lunch (pastasallad). Vänligen återkom med ev. allergier. Antingen anger ni det i kommentarsfältet eller mejla det till marcelo@astrio.nu där ni också kan höra av er till om ni har några frågor eller funderingar. 

Vi kommer att köra i vår samlingslokal på Söndrums IP. Praktiken är planerad att hållas på konstgräsplanen så ta med kläder efter väder. Vi själva är alltså övningstrupp.

Vi ser gärna att ni ledare prioriterar detta. Vi vet att vissa av er har träningar/matcher men försöka att boka om detta efter bästa förmåga.

Svara på kallelsen.

Läs mer om Halmstad idrottsklinik och Simon Bakkioui och Tobias Hulenvik här: https://halmstadidrottsklinik.com/

Teori 09:00 - 12:00
Lunch 12:00 - 13:30
Praktik 13:30 - 16:00 (cirka)

/Marcelo

 
Hallarna cupen 2025
Följ oss på facebook
Officiella leverantörer
PARTNERS
LADDA NER SPORTADMINS MEDLEMSAPP
Stöd din förening