DUBBLA HEMMAMATCHER TILL HELGEN | BK Astrio - Lörby IF, lördag 8 oktober kl. 14:00 div 1 dam | BK Astrio - Landvetter IS, Söndag 9 oktober kl. 14:00 Div 2 herr
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
BK Astrio
Officiell hemsida
Ledare

BINGOLOTTER OCH JULKALENDRAR TILL UPPESITTARKVÄLLEN
2022-09-22 14:17

Hej på er, hoppas allt är bra.

 

Vi sitter och planerar för årets försäljning av bingolotter till uppesittarkvällen. Det kommer att finnas möjlighet att sälja bingolotter till uppesittarkvällen för att få in en extra slant till lagkassan även i år och det är fortfarande en fördelning på 50/50 som gäller på vinsten för antalet sålda lotter. Dvs att laget behåller 50% av nedan förtjänst på lagets totala försäljning.

 

I år kommer det även finnas möjlighet att sälja bingolottos julkalendrar utöver vanliga bingolotter.

 

Följande går att sälja i år:

Enkel 100kr, förtjänst 41 kr/lott

Dubbel 200kr, förtjänst 82 kr/lott

X3 300kr, förtjänst 123 kr/lott

Julkalendern 100 kr, förtjänst 50kr/kalender

 

Folkspel vill att vi kommer in med hur många bingolotter och julkalendrar vi vill beställa senast på onsdag nästa vecka. Det går givetvis att returnera det som inte blir sålt.

 

Snacka ihop er och återkom till Oscar på oscar.carlson@astrio.nu med hur många lotter och/eller kalendrar som ni vill beställa till ert lag, deadline är 28 september kl 23.59.

 

Ha en fortsatt fin vecka!

 

 

LEDARINFORMATION V.34
2022-08-22 17:34

Hej på er, hoppas helgen har varit bra.

 

Här kommer ett ledarbrev med lite information vi vill att ni ska ta del av. 

 

Försäljning av sportlotter

Det är återigen dags för den årliga försäljningen av sportlotter som beslutas om på föreningens årsmöte. Det innebär att alla spelare i föreningen ska sälja 10 lotter á 50 kr styck var, totalsumman per spelare är som vanligt 500 kr. Efter styrelsebeslut förra året så finns inte längre möjligheten till friköp utan alla måste genomföra försäljningen. För dom som har mer än två barn i föreningen gäller försäljning för max två av barnen, dvs max 20 lotter.

 

Vi vill att varje lag utser en person från ledar- eller föräldragruppen som ansvarar för att hämta lagets lotter på kansliet samt dela ut dessa till alla spelare. Betalningen kommer att ske mot faktura via sportadmin precis som vid tidigare försäljningstillfällen.

 

Kansliet kommer att skicka ut information om detta till alla föräldrar på tisdag den 23 augusti. Lotterna kan hämtas på kansliet med start onsdag 24 augusti.

 

Nycklar omklädningsrum

Vi har under säsongen haft lite problem med att nycklarna till omklädningsrummen får fötter. För att minska risken av att nycklarna försvinner så har vi gjort nya nyckelringar, nycklarna hänger från och med nu under nyckelskåpet mittemot bollpumpen.

 

Ta med laget på seniorlagens matcher

Vi har två derbymatcher under hösten och vi skulle vilja uppmana er till att försöka få till en aktivitet med laget där ni gemensamt går på en av eller båda matcherna.

  • BK Astrio herr - Varbergs GIF FK, lördag 3 september kl 14:00.
  • BK Astrio dam - Laholms FK, 25 september kl 14:00.

Som ni vet har ledare och spelare fritt inträde på matcherna. Till dessa två matcher så kör vi även på fritt inträde för föräldrarna i era lag. Sprid gärna det så att vi gemensamt kan se till att det blir ett bra antal besökare på matcherna. Om ni har föräldrar som vill gå på matchen ser vi gärna att ni har en lista över dem som vill gå, detta för att underlätta hanteringen för matchvärdarna i entrén.

 

Oscar på utbildning

För er kännedom så har Oscar blivit utvald av UEFA Academy till att gå deras utbildning “UEFA Certificate in Football Management” med start nu i höst. Han kommer fortfarande att arbeta kvar som vanligt på kansliet men utbildningen innebär att han kommer att resa iväg utomlands vid tre tillfällen de kommande 9 månaderna. Det kommer därav att påverka hans närvaro på kansliet mellan dessa datum. Han kommer att vara bortrest vid nedan tre tillfällen:

  • Seminarium 1, Nyon (Schweiz) 28 september - 2 oktober
  • Seminarium 2, Wembley (London) 2-7 februari
  • Seminarium 3, Nyon (Schweiz) 10-16 juli
LÄGET PÅ SÖNDRUMS IP
2022-08-15 14:19

Hej allihop, hoppas ni har haft en bra helg.

 

I vanlig ordning så är planerna på Söndrums IP inte i spelbart skick på grund av torkan. Som vi har förklarat tidigare säsonger när detta har inträffat så är den främsta anledningen till detta att vår anläggning inte har tillräckligt med vatten för att vi ska kunna vattna alla planer enligt vad som rekommenderas. Vi gör det vi kan för att styra om verksamheten till konstgräsplanen eller andra planer, detta kommer eventuellt medföra ändringar i tider som kommer kräva lite flexibilitet från oss alla.

 

Vi vet vilken frustration och irritation detta skapar bland er ledare men även bland föräldrarna till barnen i era lag. Vi vill försäkra er om att vi också delar denna frustration med er då vi känner att vi i dagsläget inte kan göra något för att påverka situationen.

 

Vi upplever samtidigt att det finns en irritation på föreningen kopplat till skicket på planerna, därför vill vi bara klargöra att Söndrums IP är en kommunal anläggning som drivs till 100% av Halmstad kommun. Som det ser ut idag har inte föreningen någonting att göra med själva driften av planerna.

 

Vi arbetar febrilt med att påpeka bristerna som finns i driften av IP, men som läget är i dagsläget är vi väldigt uppgivna då vi känner att vi inte kan påverka situationen som vi hade önskat. vår känsla är att våra påpekanden inte når fram till dem som fattar beslut rörande driften.

 

Vi kommer att fortsätta kämpa på så mycket vi kan och ber samtidigt om att få återkomma med mer information när vi har den.

TRÄNARUTBILDNINGAR HÖSTEN 2022
2022-07-08 16:00

Nu kan du anmäla dig till höstens tränarutbildningar på förbundets hemsida 

 

Svenska Fotbollförbundets tränarutbildning kommer från 2023 att förändras i enlighet med UEFA:s coaching convention. Vi kommer under hösten att köra i gång med några av de nya utbildningarna.

 

• Tränarutbildning C blir SvFF D

 

• Tränarutbildning B Ungdom blir UEFA C

 

Läs mer på förbundet sida genom att klicka här. 

 

Vänligen lägg en blänkare till mig (marcelo@astrio.nu) om ni anmäler er till någon utbildning. Tänk på att anmäla er till den utbildning som berör er spelform. 

 

Önskar er en fortsatt trevlig sommar! 

 

/Marcelo 

LEDARBREV JUNI
2022-06-15 16:30

Hej allesammans, hoppas allt är bra med er.

 

Verksamheten är i full rulle och det är kul att se att alla är igång med verksamheten på Söndrums IP.

 

Här nedan kommer lite ny information som vi vill att alla tar del av.

 

Bortaställ på vift

Sen ett par veckor tillbaka har vi ett antal bortaställ som är på vift. Det är dels dem svarta ställen i storlek 140, 152 och 164, samt de vinröda ställen i samma storlek. Vi hade varit tacksamma om de som har dessa ställ kan lämna dem till kansliet innan helgen då vi har andra lag som är i behov av dessa.

 

Rutiner efter avslutat träning och match

Vi vill även påminna om rutiner med målen efter avslutad träning och match på alla planer på IP.

 

På fältet är det viktigt att ni ställer tillbaka målen på sin plats för att det ska underlätta i samband med att kommunen klipper planerna. På konstgräset ska målen stå utanför planen på kortsidorna efter att träningen är avslutad, se till att enbart ha så många mål ni är i behov av på planen.

 

Bodar på parkeringen

Som ni kanske har sett har det levererats fyra nya bodar som står på parkeringen. Planen är att dessa ska renoveras och användas som bollförråd av de lag som i dagsläget har sitt material i containern samt de lag som har sina saker i domarrummen. Ett utskick rörande detta kommer att gå ut till samtliga medlemmar i föreningen i början på nästa vecka med en uppmaning om att vi behöver hjälp för att få detta på plats och i drift.

 

Fogis

Vi vill också påminna om att fylla i matchrapporter i fogis. Hittills har ni skött detta jättebra, idag har vi dock fått vår första böter på 500 kr så därav påminner vi er så att vi inte får fler i framtiden.

 

Rutiner med omklädningsrummen

Som ni vet har vi lite logistiska utmaningar när det kommer till omklädningsrummen på IP. Vi vill påminna er om att boka omklädningsrum i boka.se/bkastrio om ni är i behov av att nyttja dem, det gäller även omklädningsrummen i Hallägrahallen. Hör av er på mejl om ni önskar tillgång till Sockerbiten. 

 

Respektera även dem tiderna som ligger bokade av andra lag, har ni ej bokat omklädningsrum när ni kommer till IP så har ni tyvärr inga möjligheter till att byta om. Om det är så att era motståndare behöver omklädningsrum så behöver även detta bokas i boka.se.

 

Skicka gärna med information om det finns omklädningsrum till era motståndare eller inte i samband med att ni har kontakt inför respektive match.

 

Semesterstängt på kansliet

Om ett par veckor går kansliet på semester. Oscar kommer att vara ledig på torsdag och fredag denna vecka, samt vara på semester under vecka 27, 28 och 29 (4-24 juli). Marcelo kommer också att vara ledig under vecka 28 och 29 (11-24 juli).

 

Om det är något som behöver fixas innan vi går på semester är vi tacksamma om ni hör av av under nästa vecka.

 

Om vi inte ses innan vi går på semester vill vi passa på att önska er en fin sommar!

 

Hälsningar, 

Oscar och Marcelo

 
LEDARBREV MAJ
2022-05-04

Nu är vi inne i maj månad vilket också innebär att snart alla lag är igång med sina respektive serier och matcher.

 

Kansliet har gått på högvarv under en tid och det ser ut att fortsätta på samma vis under en period framöver. Detta kan medföra att vi har lite längre svarstider än vanligt vilket vi så klart ber om ursäkt för, men vi hoppas ni har förståelse för situationen.

 

Vi har också noterat att det är många frågor som enkelt kan besvaras genom att navigera sig runt på hemsidan, vi hade varit tacksamma om alla försöker att börja leta information på detta viset innan ni mejlar eller ringer.

 

Här nedan kommer lite annan info som vi vill att alla försöker ta sig tid att läsa vid tillfälle.

 

Kioskansvariga och kioskschema

Kioskverksamheten kommer att starta igång denna vecka, första passet ägde rum igår (tisdag). Alla kioskansvariga för respektive lag har fått ett mejl av Oscar med information, schema med mera under förra veckan, vi hade uppskattat om ni kan dubbelkolla att er kioskansvarige har nåtts av denna information så att allt är förankrat i lagen.

 

Nya matchkläder

Vi arbetar febrilt med att få hit dem nya matchkläderna till alla lag. Kläderna skickades upp till Stadium för att tryckas för ungefär tre veckor sedan, dessvärre har det uppstått lite komplikationer i tryckprocessen som har gjort att vi ännu inte har fått dem till IP än. Efter samtal med Stadium under gårdagen så förväntas en del av kläderna att levereras under slutet av denna vecka för att sedan delas ut till lagen. Vi vet i dagsläget inte i vilket ordning kläderna kommer, dvs vilket lags kläder som kommer först, utan vi hör av oss till respektive lag så fort vi har mottagit era kläder.

 

Om det är något eller några lag som är i behov av kläder i närtid så vill vi att ni hör av er till oss omgående för att vi ska ha möjlighet att lösa detta kortsiktigt. dvs till den kommande helgen.

 

Poolspel

Vi vet att flera lag har planerat för poolspel under säsongen. För att underlätta i vår planering kring planer, kiosk och inköp så hade vi önskat att alla lag som har planerat för poolspel skickar in datum, antal planer och om ni planerar för att exempelvis grilla till Oscar på oscar.carlson@astrio.nu 

 

Grötviks hamnfest

I år kommer Grötviks hamnfest tillbaka, datumen är satta till den 1-2 juli. I vanlig ordning så ska alla lag hjälpa till i någon form och därför behöver vi få in en kontaktperson från respektive lag som ska ansvara för just Grötvik. Vi önskar ha detta till oss senast på måndag nästa vecka (9 maj), skickas till Oscar på oscar.carlson@astrio.nu 

 

 

Fogis (Matchrapporter och trupper)

Vi påminner även om att alla lag måste uppdatera sina trupper i fogis samt att ni måste fylla i matchrapporterna på fogis.se och visa upp denna för domaren digitalt innan varje match. Det räcker med att ni har den i er mobil på internet.

 

Missar något lag detta så belastas förening och i sin tur lagkassan med böter på 500 kr.

 

* För lag som spelar 11v11 rekommenderar vi att ni tar med lappen i fysiskt form eftersom vissa utav er spelar i serier som administreras av andra förbund.

 

Vi ser gärna att ni testar att lösa detta själva först. Det finns även två manualer som kan vara bra att kolla igenom.

Behöver ni hjälp efter att ni har testat själva så är det okej att ni hör av er till oss för hjälp.

 

Träningar och matcher Söndrums IP

Vi är många lag igång på Söndrums IP under veckorna. För att underlätta för varandra påminner vi om att ställa tillbaka målburarna i sina utgångspositioner efter avslutad träning/match. Vänligen hör av er om hjul/nät behöver åtgärdads så tar vi det vidare med kommunen. 

 

Vattenflaskor till alla ungdomslag

Som många av er vet så har vi ett nytt samarbete med Effektiv i Halmstad. Vi och Effektiv har tillsammans köpt in 1000 nya vattenflaskor som kommer att delas ut till alla spelare i föreningen. Vi har börjat få flaskorna till kansliet. Vi behöver att varje lag utser en tränare som tar kontakt med oss och bokar en tid där ni hämtar lagets flaskor. Skicka detta till Oscar (oscar.carlson@astrio.nu) eller Marcelo (marcelo@astrio.nu)

 

Hälsningar, 

Oscar och Marcelo

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
 
LADDA NER SPORTADMINS MEDLEMSAPP
Officiella leverantörer
PARTNERS
Stöd din förening