SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
BK Astrio
Officiell hemsida
Ledare

LEDARINFORMATION V.2
2022-01-14

Hej allesammans, hoppas att ni alla har haft en bra jul och nyår! 

 

Information konstgräsplaner

Vi påminner om att onsdagstiderna på Söndrums konstgräs gäller enligt följande:

Pass 1: 16:00 – 17:30

Pass 2: 17:30 – 19:00

Pass 3: 19:00 – 20:30

 

Vi har fått till oss att vissa lag kliver på planen före deras träningstid. Vänligen respektera detta och förhåll er till era tider. Om inte ni ledare/lagen emellan varandra kommunicerat annat förstås.

 

Vi har lediga kombihallstider enligt följande (gäller tills vi är på naturgräs igen):

Torsdagar 18:00 – 19:00 (1/3 plan)

Söndagar 11:00 – 12:00 (2/3 plan)

Söndagar 13:00 – 14:00 (2/3)

 

På Kärlekens IP konstgräs har vi följande tid (gäller tills vi är på naturgräs igen):

Tisdagar 17:30 – 18:45 (halvplan)

 

Kattegattshallen (stora) finns till och med 25/2 enligt följande: 

Fredagar 17:00 - 18:30 

Fredagar 18:30 - 20:00 

 

Utbildningar och seriespel 2022

För lag i divisionsspelet (7v7/9v9/11v11) och 5v5 påminner vi om att det nu finns möjlighet att gå Leda laget utbildningar (digitalt) kopplat till respektive spelform. Det finns även möjlighet att gå Tränarutbildning C som vi rekomenderar er att gå. Ni hittar mer info och anmäler er själva på HFFs sida genom att klicka här. 

Vänligen lägg en blänkare till oss när/om ni har anmält/anmäler er.  

 

Från förbundet har vi nu fått information om seriespel för barn- och ungdomsfotboll Halland 2022. Vänligen läs mer här.

 

Vi kommer likt tidigare år att kalla in till ledarmöte för 9v9 och 7v7 utifrån den spelform som lagen ska spela under 2022. Först arbetar vi med att göra klart 11v11 som skall skickas in tidigare till förbundet.

 

Fogis

HFF kommer under 2022 att bötfälla lag som ej fyller i en korrekt Fogis lapp (500 kr). Detta gäller för spelform 7v7 och uppåt. Vi uppmanar er att tidigt fräscha upp ert lag i fogis. Behöver ni hjälp med inlogg m.m. får ni gärna höra av er till oss.

 

Vi ser gärna att ni testar att lösa detta själva först. Det finns även två manualer som kan vara bra att kolla igenom.

Vi önskar er alla en trevlig helg! 

 

/M & O 

LEDARINFORMATION DECEMBER
2021-12-17 14:00

Hej på er, hoppas ni har haft en bra vecka! 

 

Efter idag går kansliet på lite julledigt och vi vill därför avrunda året med ett ganska långt men informativt nyhetsbrev till alla ledare.

 

Period 2022 i SportAdmin

Vi har idag aktiverat period 2022 i SportAdmin, detta innebär att ni från och med nu kan lägga in aktivitieter i form av träningar, träningsmatcher samt andra aktiviteter i er kalender. Om ni redan nu har lagt in vissa aktiviteter för 2022 i er kalender så kommer ni dessvärre behöva lägga in dem på nytt. Ett tips är att redan nu sätta er ner och tillsammans planera så långt in i framtiden ni bara kan, detta för att slippa viss del av administrationen mitt i säsongen. Om ni behöver hjälp eller stöttning med att genomföra detta arbete så kan ni mejla till Oscar, han kollar av mejlen någon timme varje dag.

 

Kansliservice

Vi kommer även att genomföra en uppgradering av SportAdmin och övergå till deras mer avancerade system som kallas för Kansliservice. Detta skifte är planerat att ske januari 2022 och mer info om vad detta innebär och vilka nya funktioner ni som ledare kommer att kunna tillgå kommer i början på nästa år.

 

Konstgräsplanen

Kul att se att konstgräsplanen nyttjas så flitigt av alla medlemmar, både på organiserad träning och spontant på fritiden. Vi har två saker som vi vill påminna lite om för att vi ska få fortsätta använda planen även på fritiden. Det första vi vill påminna om är att komma ihåg att släcka belysingen på konstgräset, är det organiserad träning så ansvarar ledarna i sista laget att det släcks och att nyckeln hittar tillbaka till skåpet på IP. Om det är spontantaktivitetet/träning så är det också okej att låna nyckeln till belysningen, men även här vill vi påminna om att det måste släckas när man lämnar planen.

 

Det andra vi vill påminna om är att om ni mot förmodan skulle skotta upp vissa ytor på konstgräset i samband med snöfall så måste snön placeras på asfaltsytorna utanför konstgräset. Att skotta upp vallar med snö är inte ok, detta på grund av att dem kan första planen om dem fryser till is.

 

Matchkläder 2022

Som många av er vet kommer föreningen att byta matchkläder till säsongen 2022. Beställningen kommer att genomföras i slutet av december och leverans är förväntad i mitten på februari. Beställningen omfattar totalt cirka 1000 uppsättningar av matchdräkter (t-shirt, shorts & strumpor), så det är en väldigt stor order som ska läggas av kansliet. Fram till att ni hör annat så använder ni dem befintliga matchkläderna, vi kommer att samla alla lag när det är dags för att dela ut dem nya kläderna. Mer info kommer.

 

Träningstider försäsongen 2022

 

Information rörande träningstider kan ni läsa om genom att klicka här

 

För att komma åt excelfilen med träningstider för respektive lag, klicka här

 

Stadium

För er information så har Adidas fortfarande lite produktion som släpar efter på grund av pandemin, detta innebär att vissa artiklar kommer att vara restade längre än vanligt. Vi hoppas ni har överseende med detta. Det berör främst träningskläder och andra tillbehör.

 

Ny målvaktstränare

Vi kan med glädje informera er om att vi har en ny målvaktstränare klar för vår ungdomsverksamhet. Han kommer att påbörja sitt uppdrag efter nyår och en mer genomgående presentation kommer under januari 2022.

 

Detta var allt från oss och vi vill avsluta detta nyhetsbrev med att tacka er alla för er gedigna insats under 2021! Vi önskar er en god jul och ett gott nytt år, vi ses den 10:e januari 2022.

 

Med vänliga hälsningar

 

Oscar & Marcelo

INFORMATION GÄLLANDE HALMSTADS KOMMUNS KONSTGRÄSPLANER (UPD. 7/12)
2021-12-07

Se nedan information från Halmstad kommun.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Här kommer en uppdatering angående läget på Halmstads kommuns konstgräsplaner.

Idag tisdag är det endast plan 6 och 7 på Halmstad arena som är öppna.

 

Övriga planer;

Söndrums IP är stängd i första hand t o m onsdag

Esperedsvallen, Kärlekens IP och Skedala IP är stängda i första hand t o m torsdag

BINGOLOTTER TILL UPPESITTARKVÄLLEN
2021-11-03 15:03

Hej på er, hoppas allt är bra. Nedan info har mejlats ut till alla lags "kassörer" för att tas vidare till lagen, jag lägger informationen här också så att vi är säkra på att alla fått den.

Utskick via SportAdmin den 1/11

Nu börjar det närma sig vintertider och i vanlig ordning så kommer alla lag i förening ha möjligheten att sälja bingolotter till uppesittarkvällen via föreningen.

Lotterna finns hos mig på kansliet från och med imorgon kl 12:00 och det är fritt fram att hämta lotter från och med då. Först till kvarn gäller då vi har fått ett begränsat antal lotter av Folkspel.

För er information så har vi valt att ändra fördelningen av vinsten från denna försäljningsaktivitet så att den fördelas 50/50 mellan säljande lag och huvudföreningen.

Denna ändring beror på att föreningen har tappat viktiga intäkter i kiosken samt att vi inte har kunnat genomföra Grötviks hamnfest eller T-cupen på grund av pandemin. Vilket är relativt stora intäkter för oss under ett normalår.

Det nya upplägget för detta år innebär att ni som lag tjänar 23 kr per såld enkellott till lagkassan.

Redovisningen fungerar på samma sätt som den gjort tidigare år. Med andra ord, ni hämtar lotter hos mig på kansliet, slutredovisar dessa innan jag går på julledigt varav jag fakturerar alla som har sålt lotter via SportAdmin. Ni får ett datum för slutredovisning av mig i samband med att ni hämtar lotterna.

Önskar er en fortsatt fin vecka, vi ses!

Med vänlig hälsning

 

Oscar

F/P05 SAMLINGAR OCH INFO DISTRIKTSLAGSTURNERINGEN
2021-10-21 14:00

Nästa samling med Hallandslaget för spelare födda 2005 är i Tvååker på lovet, torsdagen 4/11:

Pojkar 2005:  10:00-11:30

Flickor 2005: 12:30-14:00.

 

Anmälan gör spelaren själv på länken; Hallandslag - Halland (svenskfotboll.se) (Klicka på anmälan till Hallandslag, Klicka på den aktivitet som gäller dig i din ålder)

 

Distriktslagsturneringen

19–21/11 fredag-söndag kommer F/P2005 Halland spela distriktslagsturnering.

 

Flickorna kommer åka till Bengtsfors i Dalsland och möta Dalsland samt Gotland eller Bohuslän.

 

Pojkarna kommer att åka till Örebro och möta Örebro samt Värmland eller Bohuslän.

 

Matcherna spelas fredag och söndag och lördagen kommer innehålla träning, utbildning mm

 

Alla som deltar på våra samlingar har möjlighet att få delta på turneringen. Vi tar med 18 spelare (16+2).

 

Läs mer om distriktslagsturneringen här: DUT - Svensk fotboll

 

Har ni frågor kontakta

Spelarutbildare Caroline Bjersér carrobjerser@gmail.com, 0739 - 325 649. (Flickor)

Spelarutbildare Rasmus Petersson rasmus.petersson.rp@gmail.com, 0763 - 479 174 (Pojkar)

LÅSBYTE PÅ SÖNDRUMS IP
2021-10-04 16:00

Hej allesammans, hoppas ni har haft en bra helg.

 

Som ni vet så har vi under en ganska lång period haft problem med nycklar som har varit på vift, vilket också lett till att vi har flera ledare i föreningen som dessvärre inte har en egen nyckel. Vilket ställer till det rätt mycket.

 

Därför har vi under en tid arbetat med kommunen för att få fram en bättre lösning än nycklar i våra lokaler och nu kan vi äntligen kommunicera ut lite bra nyheter i denna fråga.

 

Inom kort så kommer vi att övergå till ett nytt låssystem med taggar istället för det befintliga systemet med gamla hederliga nycklar. Låsbytet avser ytterdörren till klubbhuset samt respektive förrådsdörr. 

 

Kommunen har påbörjat detta arbete idag men vi har i dagsläget inte fått något besked rörande när det kan väntas vara färdigt. När det väl är klart så ska alla ledare i föreningen lämna in sin nuvarande nyckel för att kvittera ut en tag istället, men mer info om detta kommer inom kort.

 

I dagsläget är det fortfarande nycklar som gäller och den förändring som har skett i samband med det påbörjade arbetet idag är att ytterdörrarna automatiskt låser sig när dem stängs igen, vilket innebär att ni som ledare alltid måste ha med er nyckeln för att komma in i byggnaden. Detta gäller oavsett om jag och Marcelo är på plats.

 

Önskar er en fortsatt fin dag!

 

Oscar

 
Materialleverantörer
Partners
Våra samarbetspartners
Stöd din förening