SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
BK Astrio
Officiell hemsida
Domare

Att vara domare i BK Astrio
Tänk på att det är ett jobb att vara domare – kom väl förberedd och i god tid till ditt uppdrag.
 
På den här sidan har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna kring att vara domare. 
Har du fler frågor – hör av dig till Marcelo (marcelo@astrio.nu).
 

 

Vad ska jag göra om jag blir sjuk eller får förhinder precis innan matchen?
Om du blir sjuk eller får förhinder är det viktigt att du hör av dig till Marcelo (070-458 00 28) Om du vet någon kompis som kan ta matchen istället får du gärna meddela det.
 
Hur ska jag förbereda mig?
Innan matchen är det bra om du tittar i bokningssystemet så du vet var matchen ska spelas och vilket lag du ska döma. Vi håller på att arbeta in att ledarna ska skicka en kallelse till dig i samband med matchen. Där finner du även kontaktuppgifter till ledarna utifall att du skulle behöva kontakta dem direkt. Ta med dig visselpipa, klocka och ditt gröna kort. Ta gärna på dig Astrio-kläder. Om du saknar en klocka kan du låna på kansliet. Då måste du höra av dig i god tid innan matchen (info@astrio.nu eller 035-363 16). Domartröjor (begränstat antal) och block finns i skåpet till höger om bollpumpen på IP, be någon ledare öppna för dig om det är låst.
 
Hur får man döma poolspel?
För de här tillfällena görs ett särskilt schema. Schemat publiceras på hemsidan och de domare som ska döma får information om det via sms.
 
Hur mycket får jag i ersättning och hur gör jag för att få pengarna?
Ersättningen beror på vilken typ av matcher du dömer, se nedan.
5-manna (poolspel): 3 kronor per matchminut.
7-manna: 3 kronor per matchminut.
9-manna: 300 kronor per match.
Ev. 11-manna: 380 kronor per match.
 
Efter att du har dömt en match ska du fylla i Domarrapport 2020.xlsx »(excel-fil - öppnas i nytt fönster). Skicka sedan den ifyllda rapporten till kansliet tillsammans med det kontonummer som du önskar få pengarna insatta på, info@astrio.nu.
Rapporten ska lämnas in månadsvis så du kan samla ihop alla månades matcher innan du skickar in det till kansliet. När rapporten har kommit in betalas pengarna ut till det konto som du har angivit.
Att boka matcher och domare - viktig information inför säsongen
2017-03-22 11:49

 

Nu är det snart dags att påbörja arbetet med att boka in säsongens matcher. Inför den här säsongen är det som vi har informerat om tidigare lite nyheter vad gäller hur planer och domare ska bokas. Det är många matcher som ska spelas in och många domare som ska bokas in så för att det här ska fungera är det viktigt att vi allihop är noggranna och följer punkterna nedan.

 

Tisdagen den 28 mars mellan 18-19 kommer vi att köra en genomgång av det nya bokningssystemet samt information om domartillsättningen. Det tidigare utannonserade domarmötet den 5 april är inställt! 

 

När du ska boka in en match ska plan och omklädningsrum bokas i det nya bokningssystemet (mer information finns här). Det är viktigt att du i bokningen inleder med att skriva MATCH och därefter namnet på laget och tid för matchstart. (exempel Match: P05, Matchstart: 11.00). OBS! Du behöver inte boka domare i samband med att du bokar matchen - boka bara plan och omklädningsrum. Efter den 15 april kommer föreningens domare att fördelas på de matcher och poolspel som är inrapporterade till kansliet och/eller inlagda i Fogis. När domartillsättningen är gjord kommer bokningen uppdateras med vilken domare som kommer att döma er match. Målsättningen är att det kommer vara en grupp domare knutna till varje lag. 

 

Domartillsättningen ser lite olika ut beroende på åldersgrupp.

  • För er som spelar poolspel och seriespel i föreningsregi (P/F7-P/F10):
    Anmäl till kansliet när ni ska ha poolspel samt antal matcher i spelschemat så kommer domare att tillsättas utifrån det. Anmäl i god tid men senast den 15 april.
     
  • För er som spelar seriespel i Hallands fotbollsförbunds regi (P/F11-P/F14):
    Den 15 april ska samtliga matcher vara rapporterade i Fogis. Därefter kommer en domartillsättning att göras utifrån de datum som ligger inlagda i Fogis. Era bokningar i bokningssystemet kommer att uppdateras med vem som ska döma matchen.

Om det tillkommer matcher efter den 15 april är det viktigt att ni meddelar kansliet.

 

Inför hösten kommer vi att utvärdera detta och göra eventuella justeringar så att det här flyter på så smidigt som möjligt.

 

Har ni frågor så hör av er till Marcelo (marcelo.farias.89@gmail.com eller 0704-580028).

 

 

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
BK Astrio, 04/09 12:43 
BK Astrio, 31/08 16:00 
BK Astrio, 23/08 16:00 
 
Materialleverantörer
Partners
Våra samarbetspartners
Stöd din förening