KLICKA HÄR FÖR ATT ANMÄLA ER TILL HALLARNA CUPEN 2023
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
BK Astrio
Officiell hemsida
Ledare

LEDARINFO V.48
2022-11-30 16:00

Hej på er, hoppas allt är bra.

 

Här kommer lite kort information från kansliet som vi vill att ni ska ta del av.

 

Musfällor i garaget

Vi misstänker att vi har haft lite möss på besök i garaget som idag används som förråd av flera av er. Vi vill därför informera om att Anticimex har varit på plats idag och placerat ut musfällor på lite olika platser. Rör ej dessa och om det är så att ni ser att någon av dem har fångat en mus ber vi er säga till oss. Anticimex har även informerat kommunen om ytterligare åtgärder som dem måste ta för att förebygga problemet och vi får återkomma när kommunen återkopplat till oss.

 

Bokningsrutiner träningsmatcher eftersäsong

Nu när säsongen är slut så övergår vi till tränings- och matchtider kopplade till efter- och försäsong. Information om vad detta innebär rent praktiskt gick ut slutet på 2021 men vi påminner än en gång om vad som gäller på helgerna.

 

På lördagar och söndagar är planerna reserverade för träningar mellan 08:00-12:00, träningsmatcher kan spelas från 12:00 och framåt. Detta gäller alla lag i föreningen men med undantag för seniorlagen beroende på vilka tävlingsregler som gäller för deras tränings och tävlingsmatcher under denna period. Vi kommer att hålla er informerade om detta löpande med start i januari när försäsongen är spikad för dam- och herrlaget.

 

För att undvika missförstånd och dubbelbokningar har vi blockerat alla matchtider i boka.se fram till att grässäsongen drar igång i april. det innebär att ni inte kan boka tider själva utan att ni måste mejla in till kansliet för att boka upp tiderna som ligger tillgängliga för matcher på helgerna. Ni går själva in och tittar vad som är ledigt på följande länk: boka.se/bkastrio.

 

Ny kollektion 2023

Som det sades på ledaravslutningen så kommer adidas att släppa en ny kollektion på sina överdragskläder, ryggsäck och träningsväska från och med januari/februari 2023. Vi kommer att avvakta med att beställa kläder tills att det nya finns tillgängligt. Vi återkommer till er när det finns tillgängligt. 

 

Nycklar och taggar

Vi vill även påminna er ledare som eventuellt slutar till årsskiftet att lämna in era taggar och nycklar till kansliet snarast möjligt. Tack på förhand.

 

Träningstider försäsong 2023

Träningstiderna för försäsongen är på gång och kommer att skickas ut till er när det är klart. 

 

Oscar slutar 

Som ni förmodligen har läst på hemsidan så kommer Oscar att sluta på vårt kansli för att börja en ny tjänst i Jönköping Södra IF. Det har kommit in många frågor kring om Oscar redan har slutat eller när han slutar och vi vill därför bara förtydliga att han kommer att jobba kvar till och med 22 januari som det ser ut nu.

 

Hälsningar,

 

Oscar Carlson

INSAMLING AV MATCHKLÄDER
2022-10-17 16:00

Hej på er, hoppas allt är bra.

 

Nu när matchsäsongen är slut för våra barn- och ungdomslag så är det dags att påbörja insamlingen av matchkläder.

 

Som ni förmodligen minns så behöver vi samla in alla matchtröjor och shorts för att skicka iväg det på tryck till Stadium. Vi har i dagsläget en ny tröjsponsor klar och troligtvis ett antal till på gång in till 2023.

 

Vi kommer att packa matchkläderna i väskor för att sedan skicka iväg dem med posten till Stadiums tryckeri i Norrköping där dem nya sponsortrycken kommer att tryckas på kläderna.

 

Deadline för att lämna in matchkläderna på kansliet är måndag 14 november.

 

Vi räknar med att ha fått tillbaka kläderna från tryckeriet i mitten på januari 2023, men det kan även bli tidigare beroende på hur snabbt vi kan få klart med de nya sponsorerna.

 

Utöver detta så vill jag även att ni inventerar era matchkläder och material inför 2023. Är det så att ni är i behov av större storlekar, fler plagg eller annat så behöver jag vetta detta senast den 14 november för att kunna få med det i budgeten till 2023.

 

Har ni frågor kring detta är ni välkomna att höra av er på telefon eller mejl, se nedan:

 

Tel. 0723824352

Mejl: oscar.carlson@astrio.nu 

 

Hälsningar,

 

Oscar 

HFF TRÄNARUTBILDNINGAR HÖST 2022!
2022-10-07 16:00

Inbjudan till HFF Tränarutbildningar höst 2022!

 

Svenska Fotbollförbundets tränarutbildning kommer från 2023 att förändras i enlighet med UEFA:s coaching convention. Vi kommer under hösten att köra i gång med några av de nya utbildningarna. Se hur nya Tränarutbildningens struktur beskrivs genom att KLICKA HÄR

 

  • Tränarutbildning C blir SvFF D
  • Tränarutbildning B Ungdom blir UEFA C

Det innebär bland annat att tränare som tidigare har genomfört Tränarutbildning B Ungdom kommer att erbjudas en uppgraderingskurs för att kunna konvertera sin utbildning till UEFA C. Läs mer på länken.

https://aktiva.svenskfotboll.se/nyheter/2022/06/inbjudan-till-uppgraderingskurs-uefa-c/

 

  • Tränarutbildning A Ungdom kommer inte att finnas kvar efter 2022, vi har den sista utbildningen nu i höst. (Behörighetskrav TuBu, alternativt UEFA B, senior) Tränarutbildning A ungdom ger behörighet till att gå UEFA B 2023.

 

Notera att ingen fördjupad information är upplagd på SvFF eller HFF hemsidor kring den nya utbildningar som kommer. När allt är klart så läggs information upp.

 

Anmälan är öppen på hemsidan till alla höstens Tränarutbildningar. Se nedan. 

  • SvFF D (Ny utbildning i stället för Tränarutbildning C) – 9/10 & 6/11 (Utbildningen är på 2 dagar) 

(Omfattning: Modul 1 (8 h) - Hemuppgifter (8 h) - Modul 2 (8 h) -  Sista anmälningsdag 22/9-22                  

  • SvFF D (Ny utbildning i stället för Tränarutbildning C) – 20/11 & 11/12 (Utbildningen är på 2 dagar)                        

(Omfattning: Modul 1 (8 h) - Hemuppgifter (8 h) - Modul 2 (8 h) - Sista anmälningsdag 6/11-22         

  • SvFF Mv D – 10/12 (Utbildningen är på 1/2 dag)

(Behörighetskrav TuC eller Nya SvFF D)

(4,5tim) -  Sista anmälningsdag 27/11-22

 

För att bli godkänd på utbildningarna som man är anmäld till så måste man vara med på alla delar i utbildningen och kursmodulerna ska genomföras i rätt ordning enligt studieplanen. Antalet dagar för varje tränarutbildning är inom parentes.

 

Målgrupp: Ledare/tränare i er förening

Plats: Katrinebergs Folkhögskola, Vessigebro

Kostnad: Se anmälan.

Avgiften betalas inte tillbaka vid missat kurstillfälle. Vill man återuppta utbildningen vid ett senare tillfälle så tillkommer en avgift för den del utbildningen avser.

 

Anmälan: Tränare - Halland (svenskfotboll.se)

 

Spelformsutbildningen Leda laget i Spelformer 3mot3, 5mot5, 7mot7, 9mot9 och 11mot11.

Vi har utbildningar i november till april. Våra centrala utbildningar är digitala med en HFF utbildare och utbildningen är ca 3 timmar.

Läs mer om utbildningen på vår hemsida.

Anmälan via länken eller på vår hemsida under utbildning Tränare.

 

(OBS! Är man tränare för Seniorlag så behöver man inte gå den här utbildningen)

Tränare - Halland (svenskfotboll.se)

 

Frågor? info@hallandsff.se

BINGOLOTTER OCH JULKALENDRAR TILL UPPESITTARKVÄLLEN
2022-09-22 14:17

Hej på er, hoppas allt är bra.

 

Vi sitter och planerar för årets försäljning av bingolotter till uppesittarkvällen. Det kommer att finnas möjlighet att sälja bingolotter till uppesittarkvällen för att få in en extra slant till lagkassan även i år och det är fortfarande en fördelning på 50/50 som gäller på vinsten för antalet sålda lotter. Dvs att laget behåller 50% av nedan förtjänst på lagets totala försäljning.

 

I år kommer det även finnas möjlighet att sälja bingolottos julkalendrar utöver vanliga bingolotter.

 

Följande går att sälja i år:

Enkel 100kr, förtjänst 41 kr/lott

Dubbel 200kr, förtjänst 82 kr/lott

X3 300kr, förtjänst 123 kr/lott

Julkalendern 100 kr, förtjänst 50kr/kalender

 

Folkspel vill att vi kommer in med hur många bingolotter och julkalendrar vi vill beställa senast på onsdag nästa vecka. Det går givetvis att returnera det som inte blir sålt.

 

Snacka ihop er och återkom till Oscar på oscar.carlson@astrio.nu med hur många lotter och/eller kalendrar som ni vill beställa till ert lag, deadline är 28 september kl 23.59.

 

Ha en fortsatt fin vecka!

 

 

LEDARINFORMATION V.34
2022-08-22 17:34

Hej på er, hoppas helgen har varit bra.

 

Här kommer ett ledarbrev med lite information vi vill att ni ska ta del av. 

 

Försäljning av sportlotter

Det är återigen dags för den årliga försäljningen av sportlotter som beslutas om på föreningens årsmöte. Det innebär att alla spelare i föreningen ska sälja 10 lotter á 50 kr styck var, totalsumman per spelare är som vanligt 500 kr. Efter styrelsebeslut förra året så finns inte längre möjligheten till friköp utan alla måste genomföra försäljningen. För dom som har mer än två barn i föreningen gäller försäljning för max två av barnen, dvs max 20 lotter.

 

Vi vill att varje lag utser en person från ledar- eller föräldragruppen som ansvarar för att hämta lagets lotter på kansliet samt dela ut dessa till alla spelare. Betalningen kommer att ske mot faktura via sportadmin precis som vid tidigare försäljningstillfällen.

 

Kansliet kommer att skicka ut information om detta till alla föräldrar på tisdag den 23 augusti. Lotterna kan hämtas på kansliet med start onsdag 24 augusti.

 

Nycklar omklädningsrum

Vi har under säsongen haft lite problem med att nycklarna till omklädningsrummen får fötter. För att minska risken av att nycklarna försvinner så har vi gjort nya nyckelringar, nycklarna hänger från och med nu under nyckelskåpet mittemot bollpumpen.

 

Ta med laget på seniorlagens matcher

Vi har två derbymatcher under hösten och vi skulle vilja uppmana er till att försöka få till en aktivitet med laget där ni gemensamt går på en av eller båda matcherna.

  • BK Astrio herr - Varbergs GIF FK, lördag 3 september kl 14:00.
  • BK Astrio dam - Laholms FK, 25 september kl 14:00.

Som ni vet har ledare och spelare fritt inträde på matcherna. Till dessa två matcher så kör vi även på fritt inträde för föräldrarna i era lag. Sprid gärna det så att vi gemensamt kan se till att det blir ett bra antal besökare på matcherna. Om ni har föräldrar som vill gå på matchen ser vi gärna att ni har en lista över dem som vill gå, detta för att underlätta hanteringen för matchvärdarna i entrén.

 

Oscar på utbildning

För er kännedom så har Oscar blivit utvald av UEFA Academy till att gå deras utbildning “UEFA Certificate in Football Management” med start nu i höst. Han kommer fortfarande att arbeta kvar som vanligt på kansliet men utbildningen innebär att han kommer att resa iväg utomlands vid tre tillfällen de kommande 9 månaderna. Det kommer därav att påverka hans närvaro på kansliet mellan dessa datum. Han kommer att vara bortrest vid nedan tre tillfällen:

  • Seminarium 1, Nyon (Schweiz) 28 september - 2 oktober
  • Seminarium 2, Wembley (London) 2-7 februari
  • Seminarium 3, Nyon (Schweiz) 10-16 juli
LÄGET PÅ SÖNDRUMS IP
2022-08-15 14:19

Hej allihop, hoppas ni har haft en bra helg.

 

I vanlig ordning så är planerna på Söndrums IP inte i spelbart skick på grund av torkan. Som vi har förklarat tidigare säsonger när detta har inträffat så är den främsta anledningen till detta att vår anläggning inte har tillräckligt med vatten för att vi ska kunna vattna alla planer enligt vad som rekommenderas. Vi gör det vi kan för att styra om verksamheten till konstgräsplanen eller andra planer, detta kommer eventuellt medföra ändringar i tider som kommer kräva lite flexibilitet från oss alla.

 

Vi vet vilken frustration och irritation detta skapar bland er ledare men även bland föräldrarna till barnen i era lag. Vi vill försäkra er om att vi också delar denna frustration med er då vi känner att vi i dagsläget inte kan göra något för att påverka situationen.

 

Vi upplever samtidigt att det finns en irritation på föreningen kopplat till skicket på planerna, därför vill vi bara klargöra att Söndrums IP är en kommunal anläggning som drivs till 100% av Halmstad kommun. Som det ser ut idag har inte föreningen någonting att göra med själva driften av planerna.

 

Vi arbetar febrilt med att påpeka bristerna som finns i driften av IP, men som läget är i dagsläget är vi väldigt uppgivna då vi känner att vi inte kan påverka situationen som vi hade önskat. vår känsla är att våra påpekanden inte når fram till dem som fattar beslut rörande driften.

 

Vi kommer att fortsätta kämpa på så mycket vi kan och ber samtidigt om att få återkomma med mer information när vi har den.

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
BK Astrio, 05/12 12:00 
BK Astrio, 28/11 16:49 
BK Astrio, 16/11 17:39 
 
Hallarna cupen 2023
Följ oss på facebook
Officiella leverantörer
PARTNERS
LADDA NER SPORTADMINS MEDLEMSAPP
Stöd din förening