Den här informationen riktar sig framförallt
till den person i ledarteamet som ansvarar för bokning av matcher.
Nu är det snart dags att påbörja arbetet med att
boka in säsongens matcher. Inför den här säsongen är det som vi har informerat
om tidigare lite nyheter vad gäller hur planer och domare ska bokas. Det är
många matcher som ska spelas in och många domare som ska bokas in så för att
det här ska fungera är det viktigt att vi allihop är noggranna och följer
punkterna nedan.
Tisdagen den 28 mars mellan 18-19 kommer vi att köra en genomgång av det nya bokningssystemet samt
information om domartillsättningen. Det tidigare utannonserade domarmötet
den 5 april är inställt!
När du ska boka in en match ska plan och
omklädningsrum bokas i det nya bokningssystemet (mer information finns här). Det
är viktigt att du i bokningen inleder med att skriva MATCH och därefter namnet
på laget och tid för matchstart. (exempel Match: P05, Matchstart: 11.00). OBS! Du behöver
inte boka domare i samband med att du bokar matchen - boka bara plan och
omklädningsrum. Efter den 15 april kommer föreningens domare att fördelas på de
matcher och poolspel som är inrapporterade till kansliet och/eller inlagda i
Fogis. När domartillsättningen är gjord kommer bokningen uppdateras med vilken
domare som kommer att döma er match. Målsättningen är att det kommer vara en
grupp domare knutna till varje lag.
Domartillsättningen ser lite olika ut beroende
på åldersgrupp.
- För
er som spelar poolspel och seriespel i föreningsregi (P/F7-P/F10):
Anmäl till kansliet när ni ska ha poolspel samt antal matcher i
spelschemat så kommer domare att tillsättas utifrån det. Anmäl i god tid
men senast den 15 april.
- För
er som spelar seriespel i Hallands fotbollsförbunds regi (P/F11-P/F14):
Den 15 april ska samtliga matcher vara rapporterade i Fogis. Därefter
kommer en domartillsättning att göras utifrån de datum som ligger inlagda
i Fogis. Era bokningar i bokningssystemet kommer att uppdateras med vem
som ska döma matchen.
Om det tillkommer matcher efter den 15 april är
det viktigt att ni meddelar kansliet.
Inför hösten kommer vi att utvärdera detta och
göra eventuella justeringar så att det här flyter på så smidigt som möjligt.
Har ni frågor så hör av er till Marcelo (marcelo.farias.89@gmail.com
eller 0704-580028).