SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
BK Astrio
Officiell hemsida
Ledare

Att boka matcher och domare - viktig information inför säsongen
2017-03-22 11:32

 

Den här informationen riktar sig framförallt till den person i ledarteamet som ansvarar för bokning av matcher.

 

Nu är det snart dags att påbörja arbetet med att boka in säsongens matcher. Inför den här säsongen är det som vi har informerat om tidigare lite nyheter vad gäller hur planer och domare ska bokas. Det är många matcher som ska spelas in och många domare som ska bokas in så för att det här ska fungera är det viktigt att vi allihop är noggranna och följer punkterna nedan.

 

Tisdagen den 28 mars mellan 18-19 kommer vi att köra en genomgång av det nya bokningssystemet samt information om domartillsättningen. Det tidigare utannonserade domarmötet den 5 april är inställt! 

 

När du ska boka in en match ska plan och omklädningsrum bokas i det nya bokningssystemet (mer information finns här). Det är viktigt att du i bokningen inleder med att skriva MATCH och därefter namnet på laget och tid för matchstart. (exempel Match: P05, Matchstart: 11.00). OBS! Du behöver inte boka domare i samband med att du bokar matchen - boka bara plan och omklädningsrum. Efter den 15 april kommer föreningens domare att fördelas på de matcher och poolspel som är inrapporterade till kansliet och/eller inlagda i Fogis. När domartillsättningen är gjord kommer bokningen uppdateras med vilken domare som kommer att döma er match. Målsättningen är att det kommer vara en grupp domare knutna till varje lag. 

 

Domartillsättningen ser lite olika ut beroende på åldersgrupp.

  • För er som spelar poolspel och seriespel i föreningsregi (P/F7-P/F10):
    Anmäl till kansliet när ni ska ha poolspel samt antal matcher i spelschemat så kommer domare att tillsättas utifrån det. Anmäl i god tid men senast den 15 april.
     
  • För er som spelar seriespel i Hallands fotbollsförbunds regi (P/F11-P/F14):
    Den 15 april ska samtliga matcher vara rapporterade i Fogis. Därefter kommer en domartillsättning att göras utifrån de datum som ligger inlagda i Fogis. Era bokningar i bokningssystemet kommer att uppdateras med vem som ska döma matchen.

Om det tillkommer matcher efter den 15 april är det viktigt att ni meddelar kansliet.

 

Inför hösten kommer vi att utvärdera detta och göra eventuella justeringar så att det här flyter på så smidigt som möjligt.

 

Har ni frågor så hör av er till Marcelo (marcelo.farias.89@gmail.com eller 0704-580028).

 

 


Nyhetsarkiv
LEDARBREV SEPTEMBER2023-09-08 18:00
LEDARBREV - JUNI2023-06-30 12:30
LEDARBREV MAJ2023-05-12 15:00
LEDARBREV VECKA 82023-02-24 19:30
LEDARBREV VECKA 3 2023-01-20 18:00
LEDARINFORMATION V.342022-08-22 17:34
LÄGET PÅ SÖNDRUMS IP2022-08-15 14:19
LEDARBREV JUNI2022-06-15 16:30
LEDARBREV MAJ2022-05-04
LEDARBREV MARS2022-03-08
LEDARINFORMATION V.72022-02-17 14:00
LEDARINFORMATION V.372021-09-17 16:00
LEDARINFORMATION V.342021-08-23 16:01
UPPDATERING COVID-192020-04-07 14:38
Tränarutbildning C 2020-02-12 11:00
Info Hallägrahallen2020-01-30 11:55
Tränarutbildning C2019-04-05 14:34
Lagfotografering 22/42019-04-04 13:30
Föreläsning 28/32019-03-19 11:32
Belysning grusplan2019-02-11 15:06
Träningsuppehåll2018-12-04 12:07
Hallägrahallen2018-12-02 17:43
Kärlekens IP2018-11-20 09:41
2018-10-29 09:07
Avbokningsregler2018-10-09 11:11
Spelfria Dagar 20192018-10-04 09:55
2018-10-03 10:59
2018-09-28 11:21
Anmälan Futsal2018-09-11 09:48
1-September-reglen2018-08-31 10:25
Stängda Planer2018-08-20 12:07
Avgift Matchändring2018-06-27 11:38
Planskiss Söndrums IP2018-05-05 09:41
2018-01-15 13:24
Veckobrev vecka 2 2018-01-10 12:45
2018-01-04 13:21
Kom snabbare på fötter2017-06-01 16:55
Föreningsforum 22 Maj2017-05-11 12:43
Avbokningsregler2016-11-21 10:35
 
Hallarna cupen 2025
Följ oss på facebook
Officiella leverantörer
PARTNERS
LADDA NER SPORTADMINS MEDLEMSAPP
Stöd din förening