Här kommer
veckans information till alla ledare i BK Astrio.
Ledare bjuds på kaffe i kiosken
Nu är säsongen i
full gång på Söndrums IP och kiosken är öppen när det är match. Är ni osäkra på
när ni har ansvar för kiosken så kolla in kioskschemat.
Nytt för i år är att ni bjuds på kaffe i kiosken om ni har era ledarkläder på
er!
Målvaktsträning
Den 21 maj startar
målvaktsträningen för alla spelare från 10 år och uppåt. Gruppen kommer att
delas upp utifrån ålder. Sprid den här informationen till era spelare och
uppmuntra dem att prova på. Mer information
finns här.
Lagvisa funktioner
För att underlätta
kommunikationen är det viktigt att alla lag rapporterar in vilka personer som
har vilken funktion i laget. Vi saknar fortfarande uppgifter från ett antal
lag. Presentera gärna dessa personer även på er lagsida – meddela kansliet senast den 21 maj om ni inte redan
gjort det. Mer information om
vilka lagvisa funktioner som ska finnas i varje lag.
Facebook-grupp för Ledare i BK Astrio
Det finns en sluten grupp
på Facebook för alla ledare i BK Astrio där vi har möjlighet att dela
erfarenheter med varandra, ställa frågor eller sprida goda exempel. Gruppen
heter Ledare BK Astrio. Sök upp gruppen på Facebook och ansök om medlemskap.
Sommarläger och Astrio Fokus
Den första och sista
veckan på sommarlovet arrangerar vi som vanligt sommarläger på Söndrums IP.
Nytt för i år är ett läger för spelare mellan 12 och 14 år, Astrio Fokus, där
det är lite extra fokus på att spetsa till sina individuella fotbollskunskaper.
Det finns fortfarande platser kvar till både sommarlägret och Astrio Fokus så hjälp till att
sprida informationen till era spelare.
Uppsamlingskurser för Grönt kort
Alla ledare ska gå
utbildningen Grönt kort – Leda laget. För er som saknar utbildningen eller
behöver en fortbildning - datum och anmälan
hittar ni här.
Föreningsforum 22 maj: Tema - behovet av idrottsanläggningar nu och i
framtiden
Föreningsforum
arrangeras av Halmstad kommun. Alla som är engagerade i eller intresserade av
kommunens föreningsliv är välkomna. Anmälan ska göras senast den 17 maj. Läs
mer om programmet och anmälan.
--------------------------------------------------------------------
Vi provar ett nytt sätt att sprida information!
Många ledare har beskrivit att det är svårt att få en överblick över den information som skickas ut. För att förbättra detta har vi gjort en del förändringar som vi hoppas kommer underlätta för er som ledare.
Förändringen innebär att…
- Nyheter kommer löpande att publiceras på hemsidan under Ledare precis som tidigare. Däremot kommer det endast i akuta frågor, såsom att planera stängs för träning, att gå ut mail när en nyhet är publicerad.
- En sammanställning kommer att göras veckovis och skickas ut via e-post, detta var det första numret.
- Information kring material, ekonomi, administration etc kommer endast att skickas till de kontaktpersoner som varje lag har eller ska namnge.